English version

Diese HP ist eingetragen bei BlueFischkopp Top100

Nedstat Basic - Free web site statistics

30 + KARPERS

Op deze pagina staan foto's en verhalen van vissers die een karper gevangen
hebben van 30 pond of zwaarder.

Wil je jouw karper en verhaal ook op deze pagina kwijt, stuur ons dan een mailtje met een foto van de vis en een korte beschrijving van hoe en waar je de karper hebt gevangen.

Klik op de foto's voor vergroting

"MIJN RECORD, WAT EEN AVONTUUR"

Hallo Eric,

Stijn, Marcel,mijn vismaatjes en ik gingen zoals we vaker deden, nachtvissen op Timmerholt, een recreatiepark met een prachtig meer. Na een paar dagen met boilies te hebben gevoerd, gingen onze lijnen van alle hengels er om 6 uur in
Toen we om 7.45 uur nog geen enkele piep hadden gehad besloten we maar een stukje om het park te lopen. Het was prachtig weer, geen regen, we zaten te praten of we die avond nog wat zouden vangen.
Toen we om 8 uur weer vlak bij de tent waren ging ineens de pieper van mij af. We vonden het best raar want we waren niet gewend om om 8 uur beet te krijgen.
Maar goed ik tikte aan en ja hoor ik had beet. Ik dacht dat het een kleintje was omdat ik hem in vijf minuten naar de kant had.
Toen we hem gingen wegen schrok ik een beetje: 34 pond gaf de wijzer aan.
Ik dacht:  "Yes, mijn record is gevestigd".
We namen een paar foto's en lieten hem vrij. Het was de enigste karper die we die avond gevangen hebben. Stijn en Marcel baalden. Ik had eindelijk een 30+er.
En zo sloot ik weer een prachtig visavontuur af.

Groeten Martin Bos.

WEER EEN NACHTJE NA EEN LANGE TIJD

Hallo,

Ik(Maik) en mijn vismaat Bjorn gingen het weer eens een nachtje proberen. Het was mooi weer en niet al te koud of te warm na een lange tijd. We gingen een nacht in ''De Wetering'' in Herpen karperen. Nadat we onze tenten hadden opgezet en alle hengels opgesteld ,duurde het even voordat we een run kregen. We kregen wel piepjes maar geen echte aanbeet! Toen we 's nachts in onze tent lagen en sliepen hoorde Bjorn om kwart over twaalf opeens een grote run. Hij riep mij en zei:"Jou hengel. "Je hebt er één aan!" Ik snel uit mijn slaapzak en pakte de hengel. Ik voelde al dat het geen kleintje was, maar hij zwom zich meteen vast. Ik zeg tegen mijn vismaat " hij zit vast". Dus ging hij weer verder slapen. Na tien minuten zei ik: " Hij is los, louis vuitton speedy hij zit bijna voor aan de kant. Dus Bjorn komt eraan om te helpen de karper te scheppen. Maar die gaf zich nog niet gewonnen. Hij werd wild en kwam maar niet dichterbij. Na tien minuten lag hij dan eindelijk in het schepnet. Bjorn zei: "Dit is een dikke jongen". Wj hem op de mat gelegd en de haak eruit gehaald. Toen we hem gingen wegen kwam de wijzer maar liefst op 32 POND uit! Toen hebben we hem nog even gemeten en hij was 96cm lang! Daarna hebben we hem natuurlijk op de foto gezet en snel teruggezet. Dat was een mooie schubkarper en mijn nieuwe record. 's Morgens om half zeven ging weer mijn pieper af en sloeg ik hem aan. Ik voelde al meteen dat het maar een kleintje was. Het was een zeelt: niet zo blij mee dus! Het was een geslaagd nachtje!

Groeten Maik

EVEN DE KARPERSPULLEN TESTEN

In april zijn we weer voor het eerst naar Frankrijk geweest om onze spullen te testen.
Eigenlijk gingen Dennis en ik om onze spullen uit te proberen voor onze sessie in juli.
Na een aantal uren in de auto te hebben gezeten kwamen we aan op onze locatie.
Na een uurtje te hebben gepeild waren we er overuit hoe we het zouden aanpakken.
Natuurlijk veel vertrouwen  en natuurlijk......... twee dagen blanken. Na veel wikken en wegen hebben we de spullen opgepakt en  zijn verkast.
 Uiteindelijk bleek dat een gouden zet te zijn. We hadden te maken met vrij veel wier; dus visten we met een pop up
van twee 15mm halibutboillies boven elkaar. Na twee uur kwam de eerste trage run. Hengel oppakken, slaan en alleen maar 20 minuten naar het klikken van je slip luisteren om daarna langzaam draad terug te winnen.  Na uiteindelijk 35 minuten gleed
deze mooie spiegel van 44 pond in het net . Een uur daarna kreeg Dennis nog een keiharde run en na een spannende
dril van 20 minuten gleed deze prachtige karper van 36 pond in het net .

Groeten Michel en Dennis

Hallo Eric

Hierby aangeheg 'n foto van 'n Karp wat ek op Vrydag 9 Desember 2005 in 'n
privaat dam naby Naboomspruit in Suid Afrika gevang het.
Die karp het 39 pond geweeg.
Ek wil maar net wys dat Suid Afrika ook baie groot karp het.
Op de vraag aan Francois of de echt wel zo groot was ( of hij zo groot )kreeg ik het volgende antwoord.
Die Karp weeg definitief 39 Pond. Ek het hom self geweeg. Ek is baie groot.
Ek is 6 voet 4 duim lank en weeg 289 pond. Die karp se lengte was 127
centimetre van neus tot stert. Die stert se wydte van punt tot punt was 24
centimetre.

Groete
Francois Human

DE ZAAN

Ik ben Thomas en toen ik op 8 juli met  vismaat Dennis op de rivier "De Zaan" ging vissen, hadden we echt een topnacht!
Eindelijk was het dan na veel voeren zover. Het weer zat ik elk geval mee; de lucht was strak blauw en het was niet al te heet.
Na het eten ging ik met m'n viskar naar de stek. Al vrij snel hadden we de hengels uitliggen. Nog even wat bijgevoerd en toen was het afwachten. Om 20.00 uur had Dennis zijn eerste vis al op de mat liggen: een prachtig mooi rijenkarpertje van acht pond.
Om 21.15 uur had ik een schub van 14 pond op de mat. Het begon al goed; dat beloofde wat!
Toen bleef het lang stil maar om 23.30 uur kreeg ik weer een run. Toen ik aansloeg voelde ik meteen veel meer weerstand dan bij de eerste vis.
Langzaam drilde ik de karper naar de kant toe, maar elke keer als de vis dichter bij de kant kwam nam hij weer een spurt naar soms wel het midden van het water.
Na 25 minuten gaf de vis zich gewonnen en kon hij geschept worden. Toen hij op de mat lag wou ik hem zo snel mogelijk wegen. Toen hij aan de weger hing bleef de naald staan op 15 KILO! Die vis zie je op de foto.
Later die nacht hebben we nog 7 vissen gevangen waarvan de zwaarste 18 pond was.
Groetjes Thomas en Dennis

NOG EENS DE ZAAN

Deze karper is gevangen op de rivier De Zaan. Paul en Eric hebben deze plek bevist met boilies en tijgernoten.

Even wat over de stek vertellen. Op deze plek is zelden een karper gevangen omdat er van oorsprong geen karper zit. Welnu. wij hebben deze plek twee weken bevoerd met boilies en tijgernoten. Daarna zijn we gaan vissen, maar helaas slechts een aanbeet van een karper van 12 pond. De vraag was nu: Gaan we door met voeren of wat anders zoeken? We besloten om door te voeren, maar nu twee maal per dag om 06.30 en om 17.00 uur.  Na twee weken  gingen we het  weer eens proberen en ja hoor er kwamen vier karpers op de kant. Nog niet zo groot maar ze zaten er nu wel. Dit hebben we nog weken volgehouden en het leverde bij elke sessie vis op. Zo zie je maar weer dat je karper op een plek kunt krijgen waar ze normaal niet zwemmen. Wat opviel was dat, op het moment dat we niet meer voerden, er ook geen karper meer werd gevangen. Één van de vele karpers ziet u op de foto en was 32 pond. Gevangen door Eric.(08-09-04)

HAARLEM

Hier het verhaal van Mark 2.

Mark heeft deze karper gevangen na weken vissen op de zelfde stek. hij viste toen met  vast lood.
Tijdens het vissen met vast lood ving hij wel eens een karpertje maar niets bijzonders. Mark besloot het nu maar eens met de pen te proberen,stijf tegen de rietkraag aan. Het duurde niet lang of hij haakte een schub van 24 pond.
Nog geen half uur later verdwijnt de pen met de tijgernoot weer. Mark slaat aan. "Oeps dit is een ander verhaal". De spoel loopt bijna leeg.
Mark denkt: "Dit is een monster, nu rustig blijven ik heb maar een nylonlijn van 0.26 mm" .
Na 20 minuten  spanning landt hij het beest in zijn net. Zijn hart bonkt in z'n keel, snel wegen en ja hoor iets meer dan 40 pond (40.1).
Zijn dag kan niet meer stuk. "Dit moet ik maar eens vaker proberen. Weg met dat lood, gewoon met de pen".
Mark heeft de karper gevangen in Haarlem. (24-06-05)